3/2/18

“Monfero en clave feminina”.Proxecto anual de investigación, 2º ESO

Dentro da materia de Igualdade de Xénero e en colaboración co Departamento de Orientación e O Concello de Monfero, o alumnado que cursa a materia de Igualdade de Xénero, vai a realizar ao longo do ano, para concluílo e presentalo no último trimestre ao Concello e á propia comunidade educativa, un proxecto de investigación, que a parte de constituír o 50% da nota global da materia, acerca a realidade e o papel da muller no concello onde residen: Monfero. O proxecto ten como obxectivos os sinalados anteriormente na materia pero ademais, mostrar e visibilizar a realidade das mulleres no entorno real dos alumnos e alumnas: os seus roles, as súas actividades de vida diaria, profesións, educación e formación, aspiracións, papel na familia, a valoración pola súa familia, parella, xefas e xefes, contorna, os estereotipos predominantes, as posibles situacións de trato e violencia, de discriminación ou non, etc. E propoñer ademais o final da investigación como obxectivo e conclusión, melloras ou posibles alternativas, solucións ou reforzos, a aqueles aspectos que se detectaran como discriminativos, inxustos ou nocivos, resaltando tamén os positivos, a través dunha charla- exposición- presentación ao propio concello, no Centro escolar, con asistencia das familias e comunidade educativa, das conclusións acadadas polos propios alumnos e alumnas tras a súa investigación de campo.



O traballo, que se vai estruturar en  3 bloques ou fases que coinciden cos tres trimestres do curso:
- 1º bloque: de investigación de campo (información varia: estatísticas e enquisas, etc. no centro, casa, contorna, concello).
- 2º bloque: volcado de datos e análise da información
- 3º bloque: elaboración de conclusións e propostas de mellora e presentación final.

Reunión no Concello de Monfero

Dentro do traballo do 1º bloque, entra a nosa visita o Concello de Monfero, e a entrevista  a Maica, (traballora social do Concello)que ademais  de atender pacientemente e amablemente as  nosas preguntas e aportarnos moita información, nos facilitou  o II Plan de Igualdade de Oportunidades entre homes e mulleres, para poder traballar sobre el, e que nos facilita un amplo coñecemento sobre a realidade da temática que tratamos en relación o noso concello. Tamén pasou a saudar e deixarse entrevistar  o Alcalde do Concello de Monfero,(entrevista feita polos alumnos da materia de Igualdade de Xénero, de 2º de ESO: Daniela, Hector Bouzeta e David Castrillón).
Os nosos alumnos/a exerceron de pequenos repororteiros, con actidude critica e responsable, facendo non só pregreguntas axeitadas, se non tamén aportacións e opinións moi positivas e interesantes., que nos fixeron sentir moi orgullosas, sendo a experiencia moi positiva en canto a o seu comportamento e a opinión que nos transmitiron, sobre todo por coñecer de primeira man a realidade na súa contorna e de primeira man, a situación das mulleres. 

1/2/18

DÍA DA PAZ NO CPI VIRXE DA CELA


     Comezamos esta xornada conmemorativa da Paz e da Non Violencia (martes 30 de xaneiro de 2018) coa visita do alumnado de 4º da ESO do CPI Virxe da Cela a todas as aulas do noso cole, repartindo entre profes e nenos/as os tradicionais adhesivos “Paz 18” e os folios vermellos que recollían o Manifesto Pola Paz, así como o símbolo da Paz. 
      Estas follas serían utilizadas pola tarde para recrear este impresionante círculo vermello “O Reto do Botón da Paz”, un pequeno xesto moi visual que pretende frear o conflito entre as grandes potencias EEUU e Corea do Norte. Esta acción foi o broche final a un acto no que todos os alumnos/as e profesores/as do centro reivindicamos o dereito á Paz Mundial a través da lectura dun manifesto e de varias poesías de poetas galegos: 
        Poema 1.- “Cantarola dos nenos”, de Xosé neira Vilas 
        Poema 2.- “O neno xabarín”, de Xosé Lois García 
       Poema 3.- “Ventos”, de Antonio García Teijeiro 
      Poema 4.-“Teño un corazón senlleiro”, de Celso Emilio Ferreiro 
   

                    
   
    Dentro desta conmemoración tamén levamos a cabo un pequeno mural entre toda a comunidade educativa titulado: Choiva de desexos
    Cada alumno e alumna preparou unha pinga de auga na que debuxou e/ou escribiu o seu desexo de paz para unilo á choiva do Virxe da Cela:



Outra actividade que tamén se levou a cabo foi un programa de radio, feito polo alumnado de 1º de ESO.  Premendo no seguinte enlace poideredes escoitalo:


      En resumo, esta xornada que estivemos a conmemorar baséase no principio de que todos –sen distinción de raza, ideoloxía, nacionalidade, lingua ou relixión- somos iguais, cidadáns da mesma terra e en consecuencia estamos e sentimos a chamada a ser máis humanos, a vivir a non-violencia e a traballar pola paz.

MULLERES GAÑADORAS DO PREMIO NOBEL DA PAZ

O  longo dos anos dende que se crearon os Premios Nobel, este foi outorgado 806 veces a homes, 25 a organizacións e só 46 veces a mulleres; destas, 16 foron merecedoras do premio Nobel da Paz. Este feito ven a demostrar que o coñecemento producido polas mulleres non foi considerado da mesma forma e coa mesma importancia que o producido polos homes. Pero aquí, sen desmerecer os coñecementos e saberes emanados dos homes, imos darlle importancia o recoñecemento que se merecen estas 16 mulleres. No documento de abaixo,  podedes ver os seus nomes e a súa aportación para lograr un mundo onde impere a xustiza social.



Relación dos 50 títulos máis lidos nos Clubs de lectura no curso pasado


I CONCURSO DE TIRA CÓMICA XAQUÍN MARÍN 2018


PREPARACIÓN DO DÍA DA PAZ NO CPI VIRXE DA CELA



A unha semana da celebración do Día da Paz e da non Violencia, que se celebrará o vindeiro martes 30 de xaneiro, estamos a organizar un acto para esta xornada tan importante. Deixamos a continuación un pequeno guión do acto para que que sirva de información a toda a comunidade educativa: 

Data: martes 30 xaneiro 2018, de 15:30 a 16:00 horas
Lugar: Patio entrada de secundaria.

• Introdución. Presentación do acto a cargo dun alumno/a
Compromiso a favor da paz a cargo dos nenos das diferentes etapas (Infantil, primaria e ESO) coa lectura de “Poemas pola paz”. (10 minutos)
       Poema 1.- “Cantarola dos nenos”, de Xosé neira Vilas
       Poema 2.- “O neno xabarín”, de Xosé Lois García
       Poema 3.- “Ventos”, de Antonio García Teijeiro
       Poema 4.-“Teño un corazón senlleiro”, de Celso Emilio Ferreiro
Manifesto do centro polo Día da Paz. Alumno/a ESO (5 minutos)
Remate. .Formando un círculo (Botón rojo) para sacar unha foto desde arriba (aula de tecnoloxía)